1403/02/30 - 10 ذي القعدة 1445 - 2024/05/19
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
6849 | نمایشگاه ها | 1402/10/18 203 | چاپ

نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی واحد های پژوهشی حوزوی با شرکت مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی ـ نجومی افتتاح شد.

نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی واحد های پژوهشی حوزوی با حضور مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی ـ نجومی افتتاح شد.

به گزارش واحد خبر مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی ـ نجومی ، نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی واحد های پژوهشی حوزوی با عنوان « مشکات 6 » یکشنبه 17 دی 1402 با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه وبا حضور جناب مهندس آقای محمد صالح نجف ، مدیر مرکز مطالعات وپژوهش های فلکی ـ نجومی  و مسئولان استانی و حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره)  قم افتتاح شد.

 بیش از 60 واحد پژوهشی و انتشاراتی حوزوی  دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را  در معرض دید مراجعه کنندگان قرار داده اند.

آیت الله اعرافی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش و تولید علم در حوزه های علمیه، گفت: انتظاری که از حوزه های علمیه می رود آن است که مناهج و روش‌های تحقیق و پژوهش آن از حجیت برخوردار باشد، یعنی خروجی آن اسناد الی الله بدهد و با سعادت دنیا و آخرت مردم پیوند بخورد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با تأکید بر این که وضع تولید علم و تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه امیدوار کننده است، تصریح کرد: هم باید به داشته‌ها افتخار کرد و هم ناداشته‌ها را دید و قلمروها را هم شناسایی و علم و پژوهش را به سمت این قلمروها راهبری و هدایت کرد.

مهندس نجف به همراه جمعی از معاونان و مدیران مجموعه ، از آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی موسسات علمی حوزوی بازدید به عمل آوردند.

مدیر مرکز در حاشیه این بازدید ضمن آشنایی با دیگر موسسات پژوهشی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های علمی موجب ایجاد پل های ارتباطی میان مراکز تحقیقاتی و پژوهشی می گردد که ضمن جلوگیری از موازی کاری می تواند به عرضه و نیز پشتیبانی از کارهای علمی  با محتوای بالا و حتی حل برخی از موارد مبتلا به مردم شود .

جهت بازدید از غرفه مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی ـ نجومی می توانید به غرفه 49 در طبقه دوم نمایشگاه مراجعه نمایید.

این نمایشگاه از 17 الی 22 دی 1402 ساعت 9 الی 19 پذیرای عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.

 

---- گزارش های مرتبط -----

گزارش تصویری بازدید مدیر و معاونان مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی ـ نجومی از نمایشگاه