1403/06/30 - 16 ربیع الاول 1446 - 2024/09/20
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
942 | واحد خبر مركز | 1386/03/29 604 | چاپ

آماده شدن آتلانتیس برای بازگشت به زمین

در جریان آماده سازی برای جدا شدن شاتل آتلانتیس از ایستگاه فضایی بین المللی، همزمان با بسته شدن ورودی شاتل به ایستگاه، فضانوردان ایستگاه و شاتل با یکدیگر خداحافظی کردند.
ریک استورکو، فرمانده شاتل در مراسم مختصری در ایستگاه فضایی اظهار داشت : در این ماموریت همه ما با سختی هایی مواجه شدیم اما به این مشکلات فائق آمدیم و ماموریت با موفقیت انجام شد.
به گزارش واحد خبر مرکز مطالعات و پژوهش هاى فلکى ـ نجومى به نقل از سایت "spaceflightnow" ، شاتل آتلانتیس قرار است روز سه‌شنبه به پایگاه فضایی کندی در فلوریدای مرکزی بازگردد.
از سوی دیگر کنترل کننده‌های روسی روز دوشنبه موتورهای کنترل کننده ایستگاه فضایی بین المللی را روشن کردند و آزمایش رایانه‌های ردیاب در ایستگاه نیز که هفته گذشته دچار اختلال شده بود با موفقیت انجام شد.
از این رو مهندسان کنترل در آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا)، اعلام کردند که رفع اختلال در رایانه‌ها و انجام موفقیت آمیز این آزمایش بدان معنی است که شاتل فضایی آتلانتیس و خدمه ماموریت STS-117 این شاتل می‌توانند از ایستگاه جدا شوند و حدود ساعت 10:42 صبح به وقت شرق آمریکا به سمت زمین باز گردند.
در این سفر آتلانتیس، کلی تون اندرسون به عنوان خدمه جدید ایستگاه فضایی جایگزین سونیتا ویلیامز شد.
رخداد نجومی امروز