1403/06/30 - 16 ربیع الاول 1446 - 2024/09/20
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
818 | واحد خبر مركز | 1386/01/28 1427 | چاپ

برنامه‌های روز جهانی نجوم در تهران اعلام شد

مراسم بزرگداشت هفته نجوم سال 86، از 25 فروردین ماه جاری با شعار «نجوم و صلح» در سراسر کشور برگزار می‌شود و مراسم ویژه روز جهانی نجوم در تهران، 31 فروردین ماه با حضور عموم علاقمندان و اقشار مختلف مردم در پارک ملت برگزار می‌شود.
به گزارش واحد خبر مرکز مطالعات و پژوهش هاى فلکى ـ نجومى به نقل از سایت " asiac.ir" ، فاطمه عظیم لو، دبیر کمیته برگزاری هفته و روز نجوم عضو شاخه آماتوری انجمن نجوم ایران اظهار کرد: در روز جمعه 31 فروردین ماه یک واحد سیار صدا و سیما در پارک ملت مستقر می‌شود که به پخش زنده تلویزیونی این مراسم پرداخته و نیز ارتباط زنده با سایر شهرها برقرار می‌کنیم.
وی درباره برنامه‌های روز نجوم در پارک ملت تهران گفت: برنامه‌های روز جمعه شامل سخنرانی ها و نمایش اسلاید از ساعت 15 تا 21 ، رصد خورشید از ساعت 10 تا 14، رصد ماه از ساعت 14 تا 20 رصد سیارات ( زهره، زحل و مشتری ) و ستاره ها و اجرام غیر ستاره‌یی مانند خوشه پروین پس از غروب خورشید و برپایی نمایشگاه با غرفه هایی شامل پوستر و ماککت های آموزشی و اطلاع رسانی است ککه در هر یکک ککارشناسی در مورد موضوع مورد نظر توضیحات لازم را ارائه می کند.
عظیم‌لو تصریح کرد: این غرفه‌ها شامل منظومه شمسی، کودکان، تاریخ نجوم، رصد، ابزار نجومی، فضا، اجرام سیاره‌یی، تحول ستاره ها، کیهان شناسی، ککج فهمی های نجومی، پرسش و پاسخ نجومی، میز ککارشناسان، عکاسی نجومی و .... است.
وی درباره سخنرانی‌های مراسم عصر روز نجوم گفت: سخنرانی‌های این مراسم از ساعت 15 هر یک به مدت 30 دقیقه برگزار می‌شود که به ترتیب درباره منظومه شمسی، نجوم و فضا، نجوم واسطوره ها، مفاهیم نجومی، زیبایی های آسمان شب ( نمایش اسلاید )، دنیای جذاب نجوم و گفت‌وگوی نجومی با حضور کارشناسان نجوم می‌باشد. در بین برخی سخنرانی ها نمایش گالیله نیز به مدت 15 دقیقه در چند نوبت اجرا خواهد شد.
رخداد نجومی امروز