1403/06/30 - 16 ربیع الاول 1446 - 2024/09/20
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
774 | واحد خبر مركز | 1385/12/15 803 | چاپ

چین تا 15 سال دیگر فضانوردان خود را روی ماه پیاده می‌کند

طراح اصلی سفینه‌های فضایی سرنشین‌دار چین اعلام کرد این کشور تا 15 سال دیگر قادر خواهد بود فضانوردان خود را روی سطح ماه پیاده کند.
به گزارش واحد خبر مرکز مطالعات و پژوهش هاى فلکى ـ نجومى به نقل از سایت "reuters" ، "هانگ چونپینگ" محقق فضایی برجسته چین اعلام کرد زمان دقیق اعزام فضانوردان چینی به قمر ماه به میزان تخصیص بودجه توسط دولت چین و نیز انجام موفقیت‌آمیز برخی ماموریتهای فضایی دیگر تا پیش از این ماموریت بزرگ، بستگی خواهد داشت.
"چونپینگ" در گفت و گو با خبرگزاری دولتی شین‌هوا در چین بیان داشت که در صورت فراهم شدن شرایط، فرود فضانوردان چینی روی قمر ماه تا 15 سال دیگر کاملا عملی به نظر می‌رسد.
سال گذشته میلادی یکی از مدیران برنامه فضایی چین اعلام کرده بود چین برای اکتشاف در ماه ابتدا در سال 2007 یک سفینه کاوشگر بدون‌سرنشین در مدار مریخ قرار می‌دهد، در سال 2012 یک کاوشگر بدون سرنشین روی ماه فرود می‌آورد، در سال 2017 نمونه هایی از خاک ماه را به زمین می‌آورد و پس از آن برای ارسال فضانوردان به ماه برنامه‌ریزی می‌کند.
با توجه به برنامه‌های از پیش تعیین شده و اظهارات جدید "هانگ چونپینگ"، کشور چین نخستین فضانوردان خود را در حدود سال 2022 روی ماه پیاده خواهد کرد.
"چونپینگ" اظهار داشت هر چند بروز مشکلات پیش‌بینی نشده می‌تواند محدوده زمانی تعیین شده را تغییر دهد اما به هر صورت فناوری موشکی چین به سوی موفقیت پیش خواهد رفت.
چین در سال 2003 نخستین فضانوردان خود را با موفقیت در مدار زمین قرار داد و به سلامت به زمین بازگرداند و در سال 2005 برای دومین بار ماموریت مشابهی را تکرار کرد. پیش از این تنها دو کشور روسیه و آمریکا موفق به اعزام فضانوردان به خارج از جو زمین شده‌اند.
رخداد نجومی امروز