1403/06/30 - 16 ربیع الاول 1446 - 2024/09/20
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
755 | واحد خبر مركز | 1385/12/06 925 | چاپ

چهارمین ماهواره جاسوسی ژاپن با موفقیت به فضا پرتاب شد

ژاپن دیروز ( شنبه) با پرتاب چهارمین ماهواره جاسوسی خود به فضا، قابلیت خود برای نظارت روی تمام فعالیت‌ها در سطح جهان را تکمیل و توانایی‌اش را برای نظارت روی برنامه هسته‌یی کره شمالی تقویت کرد.
به گزارش واحد خبر مرکز مطالعات و پژوهش هاى فلکى ـ نجومى به نقل از سایت "jaxa.jp"، "ساتوکی کوروکاوا"، سخنگوی آژانس فضایی ژاپن (JAXA)، این پرتاب را که به دلیل وضعیت بدی جوی سه بار به تعویق افتاده بود، موفقیت‌آمیز توصیف کرد.
پرتاب این ماهواره‌ جاسوسی طرح چندین میلیارد دلاری ژاپن را برای نظارت 24 ساعته بر کره شمالی و دیگر مناطقی که ژاپن خواستار نظارت روی آن‌ها است، تقویت می‌کند.
در پی نگرانی‌های حاصل از پرتاب یک موشک بالستیک از سوی کره‌ی شمالی بر فراز آسمان ژاپن در سال 1998، ژاپن در سال 2003 اولین جفت از ماهواره‌های جاسوسی خود را به مدار زمین پرتاب کرد.
ماهواره راداری پرتاب شده به یک ماهواره راداری دیگر که از مدت‌ها پیش فعال است و همچنین دو ماهواره نوری ژاپن ملحق خواهد شد.
به گفته مقامات دولتی ژاپن با کارکردن جفت‌هایی از ماهواره‌های راداری و نوری با یکدیگر، ژاپن خواهد توانست هر نقطه‌ای بر روی زمین را یک بار در روز نظارت و کنترل کند.
رخداد نجومی امروز