1403/05/06 - 20 محرم 1446 - 2024/07/27
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
6954 | نجوم در گذر زمان | 1403/03/18 204 | چاپ

در دانشگاه تهران پایگاه تحقیقات اشعه کیهانی دایر می‌شود

---------------------
  ۱۸ خرداد ۱۳۴۲
---------------------

به طوری‌ که اطلاع حاصل شد آقای دکتر کشی افشار رئیس موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران که به نمایندگی از طرف دولت ایران برای شرکت در سمپوزیوم بین المللی تحقیقات فضایی عازم ورشو شده بود در روز ۱۴ خرداد گزارشی از وضع فعالیت‌های فضایی که توسط دانشگاه تهران اجرا می‌شود ارائه داده که مورد توجه قرار گرفته است.
آقای دکتر کشی افشار در گزارش خود نحوه فعالیت پایگاه يونسفر مؤسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران را که نقش مهمی در تحقیقات جوی در منطقه خاور میانه ایفا می‌نماید تشریح نمود.
در این کنفرانس رئيس ژئوفيزيک همچنین دربارۀ برنامۀ آینده دانشگاه تهران برای ایجاد یک پایگاه تحقیقات اشعه کیهانی که از هر لحاظ حائز اهمیت است صحبت کرد و نمایندگان دولت‌ها قول دادند که برای اجرای این منظور کمک‌های لازم به موسسۀ ژئوفيزيک دانشگاه بشود.

روزنامه اطلاعات، ۱۸ خرداد ۱۳۴۲، ص ۱۶
------------------------------------------------
تذکر: در اين بخش برانيم كه نگاهى به رخدادهاى نجومى و مسائل مرتبط با آن را كه، مطبوعات قديمى در اين روز منتشر نموده اند ، بيندازيم و اخبار آنها را بازنشر نماييم .قابل ذکر است که باز نشر این اخبار با ذکر منبع انجام خواهد  شد و به عنوان تایید یا رد آن خبر یا منبع  نیست و  هدف قرار دادن  اطلاعات نجومی منشر شده جهت استفاده  پژوهشگران و علاقه مندان خواهد بود.
 

رخداد نجومی امروز