1403/05/06 - 20 محرم 1446 - 2024/07/27
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
6929 | نجوم در گذر زمان | 1403/02/04 155 | چاپ

تسخیر فضا از نظر مسیحیان 

 

-----------------------
۴ اردیبهشت ۱۳۴۴
-----------------------

آیا ساکنین سایر کرات با مردم روی زمین باید حقوق مساوی داشته باشند؟ 
پیام دریافتی «ث-ت- آ- ۱۰۳» که دانشمندان شوروی اعلام کردند از کره دیگری رسیده هر چه باشد یک مسئله مذهبی را در مقابل ما قرار می‌دهد در واقع امر مذاهب مختلف امکان وجود موجودات زنده در سایر کرات رانفی نمی‌کنند و قبول این مسئله از نظر مذهبی اشکال ندارد.
تماس میان بشر و موجودات جهان دیگر را می‌توان با نخستین برخورد مردم قاره قدیم با ساکنان آمریکا مقایسه کرد، در آن موقع نیز چنین مسئله‌ای از نظر مذهبی مطرح گردید که آیا مردم این سرزمین هم کاملاً شبیه مردم قاره قدیم بوده و در کنار آنها قرار دارند یا نه؟ 
درست آن زمان عده‌ای با این نظریه مخالف بوده و می‌گفتند که این‌ها از فرزندان نوح نبوده و هیچ گونه پیوندی مستقیم با آدم و حوا ندارند و به همین جهت نمی‌‎توان آن‌ها را در ردیف سایر مردم قرار داد. ولی کلیسا در آن زمان علیه این عقید قیام کرد و به ساکنان آمریکا حقوق متساوی با سایر مردم داد و این حقوق تساوی را به رسمیت شناخت. 
امروز مجدداً در برخی از محافل این مسئله عنوان می‌گردد زیرا دانشمندان متفق القولند که در کرات دیگر به نحوی از انحا حیات وجود دارد و اگر حیات به شکلی وجود داشته باشد و آن را قبول کنیم باید تحول این حیات را نیز قبول کرده و تأیید نمائیم که حیات از مرحله بدوی تکامل و تحول یافته می‌تواند به سوی حیا ت عالیتری سیر کرده و موجودی مافوق به وجود آورد. 
آزمایش‌هایی که دانشمندان در آزمایشگاه‌ها به عمل آورده‌اند نشان می‌دهد که امکان حیات در برخی از کرات موجود است و به علاوه تحقیقات مختلف در وضع کهکشان ثابت کرده است که کرات دیگر خود دارای منظومه و حرکت وضعی و انتقالی می‌باشند. 
مسئله‌ای‌ که از جنبه مذهبی مطرح می‌شود اینست که آیا موجودات کرات دیگرهم مرتکب گناه کبیره گردیده‌اند؟ آیا آن‌ها هم کسانی هستند که به علت ارتکاب گناه کبیره مورد غضب خداوند قرار گرفته‌اند؟ 
طرفداران مذهب مسیح به این سئوال جواب می‌دهند که اقدام مسیح در راه بشر جنبه جهانی داشته و منحصرا به يک كره يا کشور خاصی نبوده است و هدف او کلیه مخلوق بدون در نظر گرفتن مکان آن‌ها بوده است. مخالفین این نظریه می‌گویند در حالی‌که ما از وضع ساکنان سایر کرات اطلاعی نداریم نمی‌دانیم که آیا آن‌ها اصولاً به كمک مسيح احتیاجی دارند یانه. باید اطلاع جامع درباره زندگی این موجودات پیدا کرده و سپس درباره آن‌ها قضاوت نمود.
سرویس مخصوص خبر گزاری فرانسه

روزنامه اطلاعات، ۴ اردیبهشت ۱۳۴۴، ص ۹.
--------------------------------------------------------
تذکر: در اين بخش برانيم كه نگاهى به رخدادهاى نجومى و مسائل مرتبط با آن را كه، مطبوعات قديمى در اين روز منتشر نموده اند ، بيندازيم و اخبار آنها را بازنشر نماييم .قابل ذکر است که باز نشر این اخبار با ذکر منبع انجام خواهد  شد و به عنوان تایید یا رد آن خبر یا منبع  نیست و  هدف قرار دادن  اطلاعات نجومی منشر شده جهت استفاده  پژوهشگران و علاقه مندان خواهد بود.
 

رخداد نجومی امروز