1403/05/06 - 20 محرم 1446 - 2024/07/27
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
6662 | نجوم در گذر زمان | 1402/05/02 373 | چاپ

علت انتقال دستگاه عکسبرداری رصدخانه

در اين بخش برانيم كه نگاهى به رخدادهاى نجومى و مسائل مرتبط با آن را كه، مطبوعات قديمى در اين روز منتشر نموده اند ، بيندازيم و اخبار آنها را بازنشر نماييم .قابل ذکر است که باز نشر این اخبار با ذکر منبع انجام خواهد شد و به عنوان تایید یا رد آن خبر یا منبع  نیست و هدف قرار دادن  اطلاعات نجومی منشر شده جهت استفاده پژوهشگران و علاقه مندان خواهد بود.

------------
 ۲ مرداد ۱۳۴۵

-------------

علت انتقال دستگاه عکسبرداری رصدخانه

 

به طوری که خوانندگان عزیز استحضار دارند دستگاه عکس برداری رصدخانه شیراز وابسته به مؤسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران پس از هفتاد سال کار و تهیه ٣٦ هزار عکس از اقمار مصنوعی به کشور اتیوپی «حبشه» منتقل شدند. آقای حاجی معاون فنی رصدخانه شیراز درباره انتقال این دستگاه اظهار داشت: علت انتقال اینست که در این منطقه از زمین به اندازه کافی عکس برداری شده، و برای تکمیل مطالعات در نقاط دیگری مانند آفریقا که تاکنون از آنها استفاده نشده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

به قرار اطلاع دستگاهی که قرار است به جای دستگاه قدیمی نصب شود بسیار مجهز خواهد بود و برای اندازه گیری مسافات زمین از آن استفاده خواهد شد. گفته می‌شود این دستگاه تا يک ماه دیگر آماده بهره برداری خواهد بود.

 

----------
منبع: روزنامه اطلاعات، ۲ مرداد ۱۳۴۵، ص ۱۰.

رخداد نجومی امروز