1403/07/15 - 2 ربيع الآخر 1446 - 2024/10/06
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
651 | واحد خبر مركز | 1385/10/11 703 | چاپ

ششمین کنفرانس انجمن هوا فضای ایران برگزار می‌شود

ششمین کنفرانس انجمن هوا فضای ایران پنجم تا هفتم اسفند ماه در مجتمع دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود.
سایوز تی.ام.آ-10 ، ناو کیهانی بعدی روسیه در 9 آوریل 2007 با سه سرنشین به فضا پرتاب می شود.
به گزارش واحد خبر مرکز مطالعات و پژوهش هاى فلکى ـ نجومى به نقل از سایت "isa.ir" ، ستاد خبری ششمین کنفرانس انجمن هوا فضای ایران هدف اصلی برگزاری این کنفرانس ایجاد و تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه است.
دکتر "جعفر روشنیان" کنفرانس انجمن هوا فضای ایران را بزرگترین رخداد کشور در زمینه مهندسی هوا فضا و اولین رویداد مهم فضایی کشور دانست.
روشنیان گفت: برگزاری این کنفرانس به صورت دو سالانه تاکنون توانسته است فرصت ارزشمندی در بخش صنعت و بخش علمی، دانشگاهی برای فعالان این رشته فراهم کند و آنها را در جریان آخرین اطلاعات و تحقیقات هوا فضای کشور قرار دهد.
وی مهمترین ویژگی این دوره را حضور فعال صنایع و دانشگاه‌های کشور با محوریت علوم و فناوری‌های فضایی بیان کرد و افزود: هر کنفرانس علمی که برگزار می‌شود محفلی برای گردهمایی اساتید و دانشجویانی است که موجب رشد شاخه‌های مهندسی می‌شود و تاثیرات مثبتی در بعد آکادمیک صنعتی خواهد داشت.
دبیر ششمین کنفرانس انجمن هوا فضا، آیرودینامیک و پیشرانش، سازه‌های هوافضایی، علوم فناوری‌های فضایی، مدیریت صنایع هوافضایی و مکانیک پرواز را از موضوعات اصلی این کنفرانس اعلام کرد.
دکتر روشنیان گفت: در این دوره ارائه و داوری مقالات بصورت الکترونیکی انجام شده است و تاکنون مقالات بسیاری با محوریت هوافضا، مدیریت و مهندسی فضایی به دبیرخانه ارسال شده است.
این کنفرانس به همت انجمن هوا فضای ایران، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و مجتمع کارخانجات عصر طلایی و مهدی (عج) و با همکاری پژوهشگاه هوا فضا، هسا (هواپیماسازی ایران)، موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی، سازمان فضایی ایران، موسسه هوا فضایی سپهر، وزارت علوم و هواپیمایی آسمان برگزار می‌شود.
رخداد نجومی امروز