1403/04/18 - 1 محرم 1446 - 2024/07/08
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
647 | واحد خبر مركز | 1385/10/09 661 | چاپ

روسیه پرواز سفینه سرنشین دار به مریخ را شبیه‌سازی می‌کند

به گفته یک مقام مسوول روس، سال آینده روسیه یک سفر فضایی 520 روزه رفت و برگشت به مریخ را با شرکت پنج داوطلب شبیه‌سازی خواهد کرد.
به گزارش واحد خبر مرکز مطالعات و پژوهش هاى فلکى ـ نجومى به نقل از سایت "united press" ، سخنگوی سازمان فضایی فدرال روسیه گفت پنج نفری که در این آزمایش بزرگ شرکت دارند، همگی مرد هستند و از میان 150 داوطلب از کشورهای مختلف شامل اوکراین، اسپانیا، هند، استرالیا و آمریکا انتخاب شده‌اند.
انستیتوی مطالعات پزشکی و زیست شناسی روسیه کار انتخاب شرکت‌کنندگان برای این ماموریت 500 روزه را به اتمام رسانده است. این افراد روس و از دیگر کشورها هستند." این داوطلبان مدت 520 روز را در یک سفینه آزمایشی که در محوطه انستیتو برپا شده می‌گذرانند که 250 روز آن مربوط به پرواز شبیه‌سازی شده به مریخ ، 30 روز گذراندن روی سطح مریخ و 240 روز بازگشت به زمین است.
در این سفر شبیه‌سازی شده، این پنج نفر برنامه معمول روزانه فضانوردان را که شامل معاینات پزشکی، نرمش و حفظ و نگهداری تجهیزات ایستگاه فضایی است، تجربه می‌کنند و باید با شرایط اضطراری شبیه‌سازی شده که از خطای انسانی و یا خراب شدن تجهیزات می‌تواند به‌وجود آید، مقابله نمایند.
ریا نووستی گفت سازمان فضایی اروپا سرگرم بررسی مشارکت با این تجربه علمی است که می‌تواند به صورت ارایه حمایت‌های تحقیقاتی و مالی از این پروژه باشد.
روسیه قصد دارد در دهه آینده عملا یک کاوشگر به مریخ بفرستد. دانشمندان می‌گویند، نمونه‌هایی از خاک مریخ که این کاوشگر با خود به زمین می‌آورد، باعث شناخت بهتر دانشمندان از ترکیب شیمیایی این سیاره سرخ رنگ خواهد شد.
رخداد نجومی امروز