1403/06/30 - 16 ربیع الاول 1446 - 2024/09/20
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
59 | اخبار | 1383/07/07 1031 | چاپ

نشست برسی وضعیت هلال ماه های شعبان ،ماه مبارک رمضان و شوال 1425 با حضور نمایدگان مراجع و برگزار کنندگان همایش رؤیت هلال

ستاد استهلال مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی ـ نجومی نشست تخصصی سالانه بررسی علمی وضعیت رویت هلال در آغاز ماه های رمضان وشوال 1425 با نمایندگان مراجع معظم تقلید ، صاحب نظران و کارشناسان رویت هلال و نماینده مرکز مدیریت حوزه علمیه قم روز پنجشنبه 19 /6/83 برگزار نمود.
این اجلاس که با هدف انعکاس و انتقال مستقیم نظرات مراجع عظام تقلید به متخصصین رویت هلال در رابطه با استهلال ، ثبوت و اعلام اول ماه منعقد گردید با استقبال خوب نمایندگان دفاتر مواجه بود.
در این نشست توسط کارشناس مرکز چگونگی رویت پذیری هلال تشریح گردید.
شایان ذکر است نشست امسال به درخواست آقای مهندس میرسلیم معاونت محترم فرهنگی اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای تقویم دانشگاه تهران به منظور جلب نظر مدعوین اجلاس خصو صا مسولین محترم دفاتر برای شرکت درهمایش رویت هلال که روز های 8 و9 مهر ماه در تهران برگزار خواهد شد زودتر از موعد مقرر برگزار شد.
وی ضمن حضور در اجلاس در همین رابطه نیز مطالبی رابرای حاضران بیان نمود.
در نشستی که بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و صرف شام در محل دفتر ریاست مرکز و با حضورجناب حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی مسئول دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی ( دام ظله) و همراهان و هیات برگزار کننده همایش رویت هلال در تهران به سرپرستی آقای مهندس میرسلیم برگزار شد موارد و نکاتی پیرامون همایش مطرح گردید . از جمله آمادگی مرکز برای همکاری در اجرای دوره های بعدی این همایش به صورت گسترده و در سطح بین المللی با حضور دانشمندانی از کشورهای اسلامی و همکاری سازمان کنفرانس اسلامی ، که مورد توجه واقع گردید و قرار شد در جلسات آتی به بررسی گذاشته شود.
همچنین در نشست مقدماتی قبل از این اجلاس ، حجت الاسلام موحد نژاد عضو شورای تقویم دانشگاه تهران و نماینده همایش تهران ، نحوه شرکت مسولین دفاتر و محققین و پژوهشگران مرکز را در همایش تهران بررسی و با ریاست مرکز به رایزنی پرداخت . حجت الاسلام و المسلمین نجف در پاسخ به در خواست برگزار کنندگان همایش ، آمادگی مرکز را برای ایجاد تسهیلات و زمینه سازی شرکت افراد در صورت هماهنگی لازم مسولین همایش اعلام نمود.
رخداد نجومی امروز