1403/04/18 - 1 محرم 1446 - 2024/07/08
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
577 | واحد خبر مركز | 1385/08/28 836 | چاپ

تیم جمهوری اسلامی ایران، مقام سوم یازدهمین المپیاد جهانی نجوم را کسب کرد

تیم پنج نفره المپیاد نجوم جمهوری اسلامی ایران در یازدهمین المپیاد جهانی نجوم با کسب یک نشان طلا، دو نشان نقره و دو نشان برنز به مقام سوم جهان دست یافت.
به گزارش واحد خبر مرکز مطالعات و پژوهش هاى فلکى ـ نجومى به نقل از سایت "انجمن نجوم ایران" ، یازدهمین المپیاد جهانی نجوم با حضور 80 دنش‌آموز از 19 کشور جهان از 19 آبان ماه در شهر Bombay هند برگزار شد.
در این رقابت‌های علمی، الهه سادات نقیب به مدال طلا، آرش دلیجانی و علیرضا اسکندری به مدال نقره و صدرا جزایری و سید صدرا صدرالدینی به مدال برنز دست یابند.
همچنین الهه سادات نقیب و صدرا جزایری در آزمون رصد به نمره کامل دست یافتند و تیم کشورمان در رده بندی بر اساس مجموع امتیازات پس از کشور هند و کره جنوبی در رده سوم قرار گرفت.
افتخارآفرینان تیم المپیاد نجوم کشورمان به همراهی دکتر سید محمد تقی میرترابی و مریم عرب سلمانی که به عنوان سرپرست و مسعود صیفی‌کار که به عنوان ناظر علمی این تیم را همراهی کرده‌اند، عصر سه‌شنبه 30 آبان ماه از طریق فرودگاه مهرآباد به کشور بازمی‌گردند.
تیم المپیاد نجوم جمهوری اسلامی ایران در دهمین المپیاد دانش‌آموزی نجوم که آبان ماه سال گذشته با حضور 78 دانش‌آموز از 16 کشور جهان در شهر پکن چین برگزار شد به کسب یک مدال طلا، دو مدال نقره، سه مدال برنز و یک دیپلم افتخار موفق شدند.
رخداد نجومی امروز