1403/04/18 - 1 محرم 1446 - 2024/07/08
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
546 | واحد خبر مركز | 1385/07/10 818 | چاپ

مریخ نورد به حفره ویکتوریا وارد شد

مریخ نوردی که طی روزهای اخیر به لبه حفره ویکتوریا در مریخ رسیده است وارد این حفره شد تا دانشمندان اطلاعات ارزشمندی از سطح این سیاره مریخ بدست آورند.
به گزارش واحد خبر مرکز مطالعات و پژوهش هاى فلکى ـ نجومى به نقل از سایت "Spaceflightnow"، این کاوشگر رباتیک وارد حفره‌ای شده است که تقریبا پنج برابر حفره قبلی است که آن را مورد مطالعه قرار داده بود.
این مریخ نورد حدود شش ماه پیش حفره‌ای را مورد بررسی قرار داد که به بزرگی یک زمین فوتبال بود.
تصاویر اولیه ارسالی از سطح این حفره نشان می‌دهد که دیواره‌های آن پوشیده از صخره‌های باز و کفش پوشیده از شن‌های ریز است.
در حال حاضر دیواره مقابل مریخ نورد حدود نیم مایل تا آن فاصله دارد.
"استیو اسکویرز" دانشمند اصلی این ماموریت از دانشگاه کورنل گفت: آنچه که مریخ نورد انجام داده رویایی بوده که اکنون به حقیقت پیوسته است .
وی ادامه داد: این صخره‌ها به ما خواهند گفت که در دوران های گذشته سیاره مریخ چه شرایط محیطی حاکم بوده است. ما هم چنین قصد داریم تا آگاه شویم که نشانه های آبی که در محل فرود کاوشگران در مریخ مشاهده کرده‌ایم در گذشته‌های دور این سیاره هم وجود داشته است، یا خیر؟
او افزود: راه دریافت چنین اطلاعاتی پیش رفتن به جلو است و در این زمینه حفره ویکتوریا می‌تواند این امکان را در اختیار ما قرار دهد.
این مریخ نورد از ژانویه سال 2004 میلادی اکتشافات خود را در سطح مریخ آغاز کرده است که این مدت 10 برابر مدت در نظر گرفته شده برای ماموریتش است.
رخداد نجومی امروز