1403/04/15 - 28 ذي الحجة 1445 - 2024/07/05
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
524 | واحد خبر مركز | 1385/06/22 835 | چاپ

در ماموریت آتلانتیس ؛ با پیاده روی دوم ، قطعه دوم گم شد !!

پس از پیاده روی دو تن از افراد گروه شاتل آتلانتیس در روز گذشته ، امروز دو تن دیگر از آنها اقدام به پیاده روی و نصب تجهزات17.5 تن نمودند .
پس از تلاش های افراد در روز گذشته ، "خانم تانر" که یکی از اعضای این گروه فضا نوردی است در حالی که مشغول به نصب تجهیزات با همکارش بود ، یک مرتبه متوجه می شود که فنری که قرار است در آن قسمت پیچ شود دیگر نیست !!
این گونه اتفاقات همیشگی است و تاکنون به دفعات زیادی در ماموریت های گذشته رخ داده است . برای مثال در ماموریت "دیسکاوری" در سال 2003 یکی از اعضای گروه در چنین ماموریتی ابزاری را که برای جدا کردن قسمت هایی که از قبل به ایستگاه بین المللی چسبیده را جدا کند را گم کرد !!
به گزارش واحد خبر مرکز مطالعات و پژوهش هاى فلکى ـ نجومى به نقل از سایت "NASA" ، امروز نیز در حال نصب مابقی تجهیزات ، برای "استیو مک لین" اتفاقی مشابه افتاد .
او در حالی که مشغول نصب و قرار دادن قطعات بود ، ناگهان متوجه می شود چیزی برای پیچ کردن در دست ندارد .
در این هنگام او با افراد داخل شاتل مخابره کرد و گفت : قطعه "بولت 1 آلفا" گم شده است . آنها نیز این اطلاعات را با ناسا مخابره نمودند .
پس از گفتگو با "مک لین" ، او گفت که : "من دیدم که قطعه از دستم رها شد ؛ و دیدم که در فضا شناور بود ، اما همین که می خواستم آن را بگیرم ، دیدم که غیب شده است ."
البته این تنها اتفاق نبود ؛ او در ادامه کار در حالی که با دستگاهی شبیه دریل که برای بستن پیچ ها از آن استفاده می نمود ، ناگهان مته آن شکست !!
به هر حال آنها به هر نحوی که شده بود تجهیزات را نصب کردند و قرار است که در این ماموریت 11 روزه آتلانتیس تجهیزاتی به ارزش 372 میلیون دلار بر روی ایستگاه بین المللی نصب نمایند .
رخداد نجومی امروز