1403/04/15 - 28 ذي الحجة 1445 - 2024/07/05
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
518 | واحد خبر مركز | 1385/06/19 827 | چاپ

پرتاب آتلانتیس پس از 5 پرتاب ناموفق

شش خدمه شاتل «آتلانتیس» صبح امروز (یکشنبه) از خواب برخاستند تا در نخستین ماموریت خود در فضا به بررسی میزان خسارات احتمالی وارده به سپرهای حرارتی شاتل بپردازند. به گزارش واحد خبر مرکز مطالعات و پژوهش هاى فلکى ـ نجومى به نقل از سایت "CNN"‌، آنها هم‌چنان به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی پیش می‌روند.
آتلانتیس تا ساعاتی دیگر به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد رسید .
مدیران ناسا پس از گذشت ساعت‌ها از پرتاب موفقیت آمیز شاتل آتلانتیس هیچ گونه خسارتی را از آتلانتیس گزارش نکردند و گفتند : ظاهراً خسارتی به آن وارد نشده است .
آنها (خدمه شاتل) با ترانه "رودخانه ماه" اثر آندره هب‌بورن در فیلم "صبحانه تیفنی" از خواب برخاستند. این کار به درخواست همسر "برنت جت" فرمانده آتلانتیس بوده است.
فرمانده شاتل در نخستین گفتگو در فضا گفت: امروز روز بسیار خوبی در فضا را داریم می بینیم. ما بیدار هستیم و آماده آغاز بررسی سپرهای حرارتی.
درحالی که تنها ساعاتی از پرتاب موفقیت‌ آمیز شاتل آتلانتیس به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌گذرد، نخستین بررسی‌ها درخصوص وضعیت سپرهای حرارتی بدنه شاتل آغاز.
به هنگام پرتاب آتلانتیس بیش از 100 دوربین به دقت مراحل پرتاب را دنبال کردند تا هرگونه خسارت احتمالی را ثبت کنند.
این 6 فضانورد قرار است که قطعاتی به ارزش 372 میلیون دلار را به سیستم تولید انرژی برق خورشیدی ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل کنند و این برنامه باید طی 11 روز صورت گیرد.
رخداد نجومی امروز