1403/06/30 - 16 ربیع الاول 1446 - 2024/09/20
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
512 | اخبار | 1385/06/14 729 | چاپ

12 روز تا پرواز تاریخی نخستین فضانورد زن ایرانی ؟؟!!

نوشه انصاری نخستین زن گردشگر فضایی جهان و دو فضانورد دیگر ماموریت TMA-9 سایوز روسیه وارد پایگاه فضایی روسیه در بایکونور قزاقستان شدند تا شمارش معکوس برای پرتاب آنها به سوی بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز شود.
به گزارش واحد خبر مرکز مطالعات و پژوهش هاى فلکى ـ نجومى به نقل از ایسنا در بدو ورود، رییس شرکت فضایی انرگیا و تنی چند از مدیران آژانس فضایی روسیه از آنها استقبال کردند. سپس خدمه این پرواز از جمله انوشه انصاری گزارشی از آمادگی خود را ارایه کردند.
انصاری قرار است به همراه «میخاییل تیورین» فضانورد روسی و «میگوئل لوپز- الگریا» فضانورد اسپانیایی‌الاصل آمریکایی راهی این ایستگاه فضایی شده و به دنبال آن دو فضانورد حاضر در ایستگاه به زمین بازگردند.
آنها قرار است که تا 18 سپتامبر (27 شهریور ماه جاری) آماده‌سازی‌های نهایی خود را انجام دهند.
گفتنی است که انوشه انصاری 10 روز در فضا حضور داشته و سپس به همراه خدمه ماموریت STS-13 به زمین بازخواهد گشت.
به گزارش ایسنا، انوشه انصاری در پی لغو سفر «دایسوکی انوموتو» بازرگان ژاپنی به فضا به دلیل رد شدن در آزمون‌های پزشکی این امکان را یافت که به عنوان چهارمین گردشگر فضایی راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی ‌شود.
انصاری پس از آنکه علاقه جدی خود به ماموریت‌های فضایی خصوصی را با مشارکت در جایزه ایکس - پرایز ثابت کرد، از جایزه دیگری برای طراحی و ساخت فضاپیماهای سفر به ماه حمایت کرد و بعد از آن با انتشار خبری هیجان‌انگیز طرح ساخت نخستین بندرگاه‌های فضایی در رأس‌الخیمه را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، انوشه انصاری که 38 سال دارد از حدود 20 سال پیش در آمریکا اقامت داشته و مدیریت یک شرکت بزرگ فعال در زمینه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات را برعهده دارد.
رخداد نجومی امروز