1403/04/15 - 28 ذي الحجة 1445 - 2024/07/05
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
510 | واحد خبر مركز | 1385/06/13 1118 | چاپ

استفاده روسیه از ایستگاه فضایی بین المللی پس از پایان عمر مفید آن ؟؟؟

یک کنسرسیوم روسی اعلام کرد که استفاده از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) برای ادامه تحقیقات فضایی پس از پایان عمر کاری این ایستگاه می‌تواند گزینه خوبی در راه تداوم اکتشافات فضایی باشد.
به گزارش واحد خبر مرکز مطالعات و پژوهش هاى فلکى ـ نجومى به نقل از سایت "CNN"، معاون رییس آژانس فضایی روسیه در این خصوص، گفت: برای تحقق ایده پیدا کردن جایگزینی برای ایستگاه فضایی بین‌المللی، یک ایستگاه فضایی با ابعاد بزرگ طراحی و ساخته خواهد شد تا جایگزین مناسبی برای ISS باشد.
قرار است که این رویداد مهم تا سال 2015 میلادی تحقق یابد.
با این حال رییس بنگاه فضایی و ارکتی ایزگیا در روسیه نیز گفت که ایستگاه فضایی بین‌المللی باید به سرنوشتی همانند ایستگاه فضایی میر روسیه دچار شود که در ماه مارس سال 2001 میلادی وی پس از انهدام در اقیانوس آرام سقوط کرد.
برخی دانشمندان روسی می‌گویند: ایده ادامه استفاده از ایستگاه فضایی بین‌المللی به عنوان یک ماهواره بزرگ دائمی به جای سرنوشت سقوط در اقیانوس به دانشمندان علوم نجوم در سراسر جهان این امکان را خواهد داد تا به یافته‌های جدید و جالبی دست یابند.
رییس بنگاه فضایی انرگیا در ادامه گفت: بنگاه انرگیا طرح‌هایی در نظر داشته است که طی پنج سال آینده مدل آزمایشگاه چند منظوره‌یی برای ایستگاه فضایی بین‌المللی ISS طراحی کرده و بسازد تا هر چه بیشتر بر کارایی این ایستگاه فضایی بیافزاید.
رخداد نجومی امروز