1403/04/15 - 28 ذي الحجة 1445 - 2024/07/05
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
505 | واحد خبر مركز | 1385/06/07 844 | چاپ

در پی وزش توفان «ارنستو» پرتاب شاتل «آتلانتیس» حداقل تا هشت روز دیگر به تعویق افتاد

وزش توفان شدید «ارنستو» و نزدیک شدن آن به فلوریدا و مرکز فضایی کندی، مدیران ارشد آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) را مجبور کرد تا پرتاب برنامه‌ریزی شده شاتل آتلانتیس در روز سه شنبه را باز هم به تعویق بیندازند.



به گزارش واحد خبر مرکز مطالعات و پژوهش هاى فلکى ـ نجومى به نقل از سایت "CNN"مهندسان ناسا بار دیگر شاتل آتلانتیس را به آشیانه بازگرداندند تا خطری از جانب وزش توفان آن را تهدید نکند.
بازگشت شاتل آتلانتیس به آشیانه اصلی به معنای آن است که پرتاب حداقل تا هشت روز آینده صورت نخواهد گرفت.
به تعویق افتادن چند باره پرتاب شاتل آتلانتیس تمامی برنامه ریزی‌های ناسا برای ادامه ساخت ایستگاه فضایی بین المللی را با مشکلات متعددی روبرو کرده است.
از سوی دیگر به تعویق افتادن پرتاب آتلانتیس تداخلی را نیز با برنامه پرتاب فضاپیمای «سایوز» روسیه و اعزام دو فضانورد و یک گردشگر فضایی (خانم انوشه انصاری) ایجاد خواهد کرد.
پرتاب این فضاپیما قرار است در اواسط سپتامبر (اواخر شهریور ماه) صورت گیرد.
یک مدیر پرتاب شاتل در ناسا گفت:‌اگر توفان تغییر مسیر دهد امکان پرتاب آتلانتیس در اواخر هفته وجود خواهد داشت، اما این احتمال کاملا بعید به نظر می‌رسد.
به گفته وی تنها در صورت وقوع یک معجزه این شاتل در آخر هفته پرتاب خواهد شد.
بر اساس قوانین ناسا هیچ شاتل و فضاپیمایی نباید در مسیر بادهایی با سرعت بیش از 45 مایل بر ساعت قرار گیرد، اما طوفانی که در راه است بین 47 تا 75 مایل بر ساعت سرعت دارد .
ناسا در نظر دارد که شاتل آتلانتیس را در روز پرتاب کند تا بتواند تصاویر واضحی از مخزن سوخت آن به دست آورد.
رخداد نجومی امروز