1403/06/29 - 15 ربیع الاول 1446 - 2024/09/19
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
414 | اخبار | 1385/01/04 785 | چاپ

انوشه انصاری عنوان «نخستین زن گردشگر فضایی» را دریافت می‌کند؟ ـ 03

منابع خبری روسیه گزارش دادند که انوشه انصاری، یک مدیر ایرانی مقیم آمریکا درصدد است طی چند ماه آینده به عنوان نخستین فضانورد گردشگر زن جهان به فضا سفر کند.
به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انوشه انصاری اخیرا علاقه خود را نسبت به حضور در یک برنامه گردشگری فضایی اعلام کرده و به مرکز آموزش‌های فضانوردی استارسیتی در روسیه نیز سفری داشته است.
انصاری و خانواده‌اش سابقه‌ای طولانی در فراهم آوردن مقدمات سفرهای خصوصی فضایی دارند.
این خانواده مبتکر جایزه 10 میلیون دلاری X Prize است که برای طراحان و سازندگان فضاپیماهای خصوصی که قابلیت پرواز در ارتفاع بیش از 100 کیلومتری زمین را داشته باشد در نظر گرفته شده بود.
این جایزه دو سال پیش به سازندگان نخستین فضاپیمای خصوصی جهان موسوم به «سفینه فضایی یک» اعطا شد.
شرکت تحت اختیار انصاری و خانواده‌اش که در آمریکا مستقر است، در سال‌های اخیر همکاری گسترده‌ای با شرکت «ماجراجویی‌های فضایی» داشته است.
این شرکت به دنبال طراحی و ساخت فضاپیمایی موسوم به «کاوشگر» است که قرار است حداقل از دو مرکز از پیش برنامه ریزی شده در امارات و سنگاپور به فضا پرتاب شود.
این درحالی است که شرکت ماجراجویی‌های فضایی برای اعزام یک گردشگر فضایی ژاپنی که در حال حاضر در حال گذراندن آموزش‌های ویژه فضانوردی و سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی است، قراردادی را امضا کرده است.
به گزارش ایسنا، هزینه این سفر فضایی - گردشگری هم‌چون سفرهای مشابه در گذشته حدود 20 میلیون دلار برآورد شده است.
به گزارش خبرگزاری اینترفکس و به گفته سخنگوی شرکت ماجراجویی‌های فضایی در روسیه،‌ تنظیم قراردادی برای اعزام انوشه انصاری به ایستگاه فضایی بین‌المللی به وسیله فضاپیمای سویوز در دست بررسی است.
جزئیات این قرارداد در حال مذاکره است و پیش‌بینی می‌شود که خانم انصاری آموزش‌های لازم را در مرکز آموزش‌های فضانوردی روسیه سپری کرده و به عنوان نخستین گردشگر فضایی زن، همراه فضانورد ژاپنی سپتامبر سال جاری میلادی به فضا اعزام شود.. در ان راستا، وی زیر نظر پزشکان متخصص روسی بوده و از لحاظ پزشکی هیچ مشکلی ندارد.
با این حال شرکت شرکت ماجراجویی‌های فضایی اعلام کرده است که هنوز هیچ تایید رسمی در این خصوص صورت نگرفته است.
رخداد نجومی امروز