1403/06/29 - 15 ربیع الاول 1446 - 2024/09/19
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
411 | اخبار | 1384/12/28 807 | چاپ

سخنگوی دولت از لغو تغییر ساعت رسمی از سوی هیات وزیران خبر داد ـ یک 28

دکتر غلامحسین الهام سخنگوی دولت از لغو مصوبه هیات وزیران در سال 70 مبنی بر تغییر ساعت رسمی کشور و جلو کشیدن آن در ساعت 24 روز اول فروردین و بازگشت ساعت به وضع اصلی در روز سی شهریور هر سال خبر داد.
به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت پس از پایان جلسه صبح امروز هیات وزیران با اشاره به این که مبنای مصوبه قبلی تغییر ساعت رسمی کشور، صرفه جویی در مصرف برق بوده است گفت: از طرفی بررسی‌های دقیق و کارشناسانه‌ای که تایید کننده این صرفه جویی باشد و مشخص کند که آیا تفاوتی در مصرف برق در 6 ماهه اول سال با تغییر ساعت ایجاد می‌شود یا خیر وجود ندارد و از طرف دیگر تغییر ساعت رسمی کشور باعث سردرگمی در بخش‌های زیادی از جامعه می‌شود. بنابراین هیات وزیران در جلسه امروز خود پس از بحث و بررسی و ارایه گزارش‌های تخصصی مصوبه تغییر ساعت رسمی کشور را لغو کرد.
دکتر الهام خاطرنشان کرد: براساس مصوبه امروز هیات وزیران پس از پایان تعطیلات نوروزی در نیمه اول سال ساعت کاری ادارات و بانک‌ها از ساعت 7 و 30 دقیقه و در مدارس از ساعت 7 صبح آغاز خواهد شد.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در شرایط خاص تصمیم گیری درباره آغاز ساعت کار ادارات، بانک‌ها و مدارس در استان‌ها، براساس افق منطقه‌ای و با هماهنگی و پیشنهاد استانداران انجام خواهد شد.
رخداد نجومی امروز