1403/06/29 - 15 ربیع الاول 1446 - 2024/09/19
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
344 | اخبار | 1384/09/28 743 | چاپ

پایان استفاده از رمپ‌های حفاظتی در شاتل‌ ـ 28

یک مقام عالی رتبه سازمان فضانوردی آمریکا «ناسا» اعلام کرد: مدیران و دانشمندان این آژانس که در بخش شاتل ناسا مشغول به کار هستند به دنبال انجام طراحی‌های مجدد و اضافی در خصوص مخازن سوخت این فضاپیما هستند با این حال هنوز این احتمال وجود دارد که حداقل در ماه مه بتوان پرتاب‌های شاتل را از سر گرفت.
به گزارش سرویس «فن‌آوری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این در حالی است که طی چند هفته اخیر مهندسان و دانشمندان آژانس فضایی آمریکا «ناسا» به دنبال آن بودند تا گزینه‌های گوناگونی را جهت استفاده از مخازن مختلف سوختی آن هم بدون استفاده از رمپ‌های حفاظتی مورد آزمایش قرار دهند.
سازمان فضایی آمریکا با توجه به تجربه گذشته خود در خصوص مشکلاتی که در زمان پرتاب شاتل «دیسکاوری» پیش آمد، تصمیم گرفته است که در جریان پرتاب بعدی شاتل از این رمپ‌های حفاظتی استفاده نکند.
در همین خصوص مقامات مسوول در زمینه پرتاب شاتل در نظر دارند تا در ماه جاری میلادی برای بررسی این موضوع و اتخاذ تصمیم نهایی تشکیل جلسه دهند.
پیش از این سازمان فضایی آمریکا و در جریان پرتاب شاتل دیسکاوری اعلام کرده بود: شاتل «دیسکاوری» به هنگام پرتاب از خطر آسیب ‌دیدن از جانب برخورد دو مورد اشیای سرگردان به بدنه شاتل نجات یافت، با این حال هنوز احتمال خسارات جزئی به بال این فضاپیما وجود دارد.
ناسا پیش از این با اعلام خبر برخورد بخشی از پوشش محافظ تانک اصلی با بدنه شاتل دیسکاوری، ضمن اعلام امکان حادثه آفرین بودن این برخورد، تمامی پروازهای آینده شاتل را تا زمان نامعلومی به حال تعلیق درآورده بود.
به گزارش ایسنا، در همین حال «بیل گریستین مایر» از مقامات عالی‌رتبه آژانس فضایی آمریکا «ناسا» اعلام کرد : با توجه به صحبت‌هایی که در خصوص استفاده از شاتل بدون رمپهای حفاظتی مطرح شده است، تصمیم گرفتیم که بدون استفاده از این گونه رمپ‌ها شاتل را به فضا پرتاب کنیم. با این حال باید اعتراف کنم که باید نوعی پوشش حفاظتی در این نواحی قرار دهیم.
-------
Isna.ir
رخداد نجومی امروز