1403/06/29 - 15 ربیع الاول 1446 - 2024/09/19
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
342 | اخبار | 1384/09/28 680 | چاپ

کاوشگر «پلوتو» ناسا، ماه آینده میلادی پرتاب می‌شود ـ 28

آژانس فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد که نخستین کاوشگر این آژانس برای کاوش سیاره «پلوتو» به زودی و احتمالا در ماه آتی میلادی به سوی این سیاره دور دست منظومه شمسی پرتاب می‌شود.
به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مقامات رسمی آژانس فضایی آمریکا «ناسا» اعلام کردند که مقدمات این پرتاب در حال مهیا شدن بوده و در حال حاضر آزمایش‌های نهایی این پروژه در حال انجام است.
این کاوشگر که «افق جدید» نام دارد، با بودجه‌ای بالغ بر 650 میلیون دلار طراحی و ساخته شده است و برای انجام اکتشافات گوناگون علمی و تحقیقاتی به سوی نهمین و آخرین سیاره منظومه شمسی پرتاب خواهد شد.
این در حالی است که اخیرا دانشمندان صدها جرم فضایی شبیه به «پلوتو» در فضا مشاهده کردند که با فاصله‌ای در حدود 50 برابر دور تر از زمین به دور خورشید در حال چرخیدن هستند.
این درحالی است که اخیرا آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) از تصمیم دیگر خود جهت پرتاب یک کاوشگر به سوی سیاره «نپتون» طی ‌30 سال آینده خبر داده است.
گفته می‌شود که این کاوشگر بر روی بزرگترین قمر «نپتون» یعنی «تریتون» فرود خواهد آمد.
این کاوشگر به وسیله گروهی از دانشمندان آمریکایی که مورد حمایت مستقیم آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) هستند طراحی و ساخته خواهد شد.
گفتنی است که کاوشگر «پلوتو» حدود 455 کیلوگرم وزن داشته و ابعاد آن در حد و اندازه یک ساز پیانوی بزرگ است.
----
Isna.ir
رخداد نجومی امروز