1403/06/26 - 12 ربیع الاول 1446 - 2024/09/16
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
291 | اخبار | 1384/08/14 729 | چاپ

اولویت‌های تازه ناسا اعلام شد ـ 14

رییس سازمان فضایی آمریکا (ناسا)‌ اولویت‌های تازه این آژانس را در زمینه برنامه‌های آتی آن اعلام کرد.
به گزارش سرویس «فن‌آوری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «مایکل گریفین» رییس سازمان فضایی آمریکا (ناسا) در این خصوص گفت: این اولویت‌های مهم شامل جایگزینی شاتل فضایی و تکمیل ایستگاه فضایی بین‌المللی است .
همچنین وی از توقف برخی برنامه‌های جانبی ناسا و تمرکز بیشتر بر روی منابع این سازمان خبر داد.
«مایکل گریفین» به کمیته علوم مجلس نمایندگان آمریکا گفت: آژانس فضایی آمریکا توانایی آن را ندارد تا هر آنچه که پیش بینی شده انجام دهد.
وی افزود: جهت تامین اعتبار لازم برای تحقق اولویت‌های اعلام شده ضروری است تا برخی برنامه‌های آژانس که به آنها نیازی نبوده و یا حداقل در حال حاضر ضرورتی ندارد، لغو شود.
وی افزود: برنامه‌هایی همچون بررسی امکان زندگی مردم در فضا ، و همچنین مواردی دیگری از جمله برنامه‌های فن‌آوری‌های هسته‌ای از جمله اولویت‌های آژانس فضایی آمریکا محسوب می‌شود که باید بودجه‌های قابل توجهی به آنها تخصصی یابد.
گفتنی است که آژانس فضایی آمریکا (ناسا)، اخیرا پنجمین سالگرد سفرهای فضایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) را جشن گرفت.
در جریان این جشنها برنامه‌های گوناگونی در خصوص طی دو هفته اخیر از سوی آژانس فضایی آمریکا اجرا شده است.
این مراسم طی چند روز گذشته با برگزاری یک گفت و گوی ویژه تحت عنوان «پنج سال در فضا و فضانوردان» و همچنین یک کنفرانس خبری با شرکت اعضای سابق این ایستگاه فضایی بین‌المللی در مرکز فضایی «جانسون» واقع در «هوستون» آمریکا آغاز شده بود.
به گفته گریفین‌، برنامه‌های مربوط به اولویت‌های آژانس فضایی آمریکا جهت تحقق ایده‌هایی همچون احداث زیستگاههایی بر روی ماه و سایر برنامه‌های مشابه عملی خواهند شد.
با این حال وی خاطر نشان کرد که این برنامه‌ها به بعد از سال 2018 میلادی موکول می‌شود.
به گفته «مایکل گریفین» در حال حاضر آژانس فضایی آمریکا نگرش «تا آنجا که می‌توانی پیش‌برو » را مد نظر قرار داده است.
گفتنی است که در حال حاضر آژانس فضایی آمریکا در حال طراحی و ساخت تجهیزات جدید اکتشافات فضایی است که پیش بینی می‌شود در نخستین مرحله برای انجام اکتشافات بیشتر در مورد ماه در نظر گرفته شود، با این حال این نظریه نیز مطرح شده است این تجهیزات فضایی جدید جایگزین شاتل فضایی شوند.
به گزارش ایسنا، «مایکل گریفین» در ادامه اظهارات خود به کمیته یاد شده گفت که پرتاب بعدی شاتل برای بهار آینده در نظر گرفته شده است.
------
Isna.ir
رخداد نجومی امروز