1403/06/29 - 15 ربیع الاول 1446 - 2024/09/19
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
264 | اخبار | 1384/07/18 745 | چاپ

چین برای پرتاب دومین فضاپیمای سرنشین‌دار آماده می‌شود ـ یک 18

تلویزیون مرکزی چین در حال آماده شدن به‌منظور پوشش تصویری پرتاب دومین فضاپیمای سرنشین‌دار این‌کشور است که احتمال دارد روز چهارشنبه به‌فضا پرتاب شود.
به‌نوشته روزدوشنبه روزنامه هنگ کنگی " ساوت چاینا مورنینگ پست " ،فضاپیمای سرنشین دار " شن جو - 6 "به‌احتمال زیاد روزچهارشنبه‌پرتاب خواهد شد و چین اکنون خود را برای این ماموریت مهم آماده می‌کند.
این روزنامه نوشت که پوشش اخبار مربوط به پرتاب این فضاپیما ازهشت صبح روز چهارشنبه آغاز می‌شود و ازلحظه ورود فضانوردان به سفینه ، تصویربرداری خواهد شد.
تلویزون مرکزی چین(CCTV) به عنوان شبکه اصلی تلویزیونی دولت این کشور تیم 40 نفره‌ای را برای پوشش خبری و تصویری این ماموریت ، به مرکز پرتاب ماهواره‌ای " جیو چوان " که پرتاب از آنجا انجام می‌شود، اعزام کرده است.
نخستین فضاپیمای سرنشین دار چین با یک فضانورد سال 2003 میلادی به فضا پرتاب شد و اکنون با گذشت حدود دو سال از آن تاریخ، چین قصد دارد ماموریت دوم را با دو فضانورد و به مدت پنج روز به انجام برساند.
کارشناسان اعتقاد دارند که تنها کشورهای توسعه یافته درامورفضایی قادر به انجام این گونه ماموریت‌های فضایی هستند و به‌همین دلیل چین سومین کشور جهان می‌باشد که فضاپیمای سرنشین‌دار به فضا پرتاب کرده است.
----
Irna.ir
رخداد نجومی امروز