1403/06/29 - 15 ربیع الاول 1446 - 2024/09/19
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
247 | اخبار | 1384/07/09 1245 | چاپ

کشتی فضایی روسیه خدمه جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی را به فضا برد ـ 09

کشتی فضایی "سایوز تی.ام.ا-7" روسیه حامل دو فضانورد و خدمه جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی بهمراه یک گردشگر فضایی روز شنبه از پایگاه فضایی بایکانور روسیه در خاک قزاقستان به فضا پرتاب شد.
"والری توکاروف" مهندس روسی و " ویلیام ماک ارتور" فرمانده خدمه از آمریکا به
همراه "گریگوری اولسن" گردشگر میلیونر فضایی از آمریکا سه سرنشین کشتی سایوز را تشکیل می‌دهند.
این کشتی قراراست سوم اکتبر(11مهرماه)به ایستگاه فضایی بین‌المللی مستقر در مدار زمین ملحق شود و خدمه جدید جایگزین "سرگئی کریکالف " از روسیه و "جان فیلیپس" از آمریکا شوند.
گروه جدید مانند گروه قبلی بمدت شش ماه در ایستگاه فضایی بین‌المللی مستقر خواهد بود ولی گردشگر فضایی که 60 سال سن دارد با خدمه قبلی ایستگاه فضایی بین‌المللی 11 اکتبر(19 مهرماه) به زمین باز خواهند گشت.
گردشگران فضایی با پرداخت 20 میلیون دلار می‌توانند مانند "گریگوری اولسن" همراه سایوز به فضا سفر کنند.
رییس آژانس فضایی فدرال روسیه اواخر سال گذشته اعلام کرد کشورش از سال 2006 انتقال رایگان فضانوردان آمریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی بوسیله
کشتی‌های فضایی روسی را متوقف می‌کند.
به گفته "آناتولی پرمینوف" با گذشت چند سال از سانحه انفجار کشتی فضایی کلمبیا و منع پرواز شاتل‌های آمریکایی ، همه زحمات محموله‌ها ، سفر خدمه‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی و تعمیر و نگهداری این مرکز بر دوش روسیه است.
در حال حاضر سفر فضانوردان آمریکایی با کشتی‌های فضایی روسی ، تنها در مقابل خدماتی که در ایستگاه فضایی بین‌المللی به روسها داده می‌شود، انجام می گیرد.
----
Irna.ir
رخداد نجومی امروز