1403/06/29 - 15 ربیع الاول 1446 - 2024/09/19
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
226 | اخبار | 1384/07/02 768 | چاپ

منشا شهابسنگی که از مریخ بر زمین افتاد مشخص شد ـ 02

یک گروه از محققان در دانشگاه هاوایی موفق شده‌اند با مطالعه بر روی شهابسنگی که از مریخ به زمین سفر کرده و بررسی تصاویر ارسال شده به وسیله سفینه های مریخ پیما از سطح سیاره سرخ، مکان دقیق جدا شدن این شهابسنگ را از سطح مریخ مشخص سازند.
شهابسنگ مورد بحث که برای آن نام "آلن هیلز" انتخاب شده از زمان سقوط بر روی زمین تاکنون موضوع بحثهای بسیار داغ علمی بوده است.
برخی از کارشناسان سازمان فضایی آمریکا(ناسا) بر این نظرند که در درون این شهابسنگ می‌توان به نمونه‌هایی فسیل شده از ارگانیزمهای زنده که در اعماق مریخ زیست می‌کنند، دست یافت.
در این میان "ویکی هامیلتن" و همکارانش از دانشگاه هاوایی با بررسی تصاویر ارسال شده به وسیله مریخ پیمای "مارس گلوبال سرویر "Surveyor Mars Globalو مریخ پیمای "مارس اودیسی "Mars Odyssey که هم‌اکنون در مدار سیاره بهرام قرار دارند توانسته‌اند تطابق دقیقی بین ترکیبات معدنی شهابسنگ هیلز و یک منطقه دارای دره‌های عمیق در مریخ پیدا کنند.
از آنجا که دانشمندان احتمال می‌دهند در این ناحیه بقایای موجودات زنده یافت شود، سفینه بعدی که به سمت مریخ روانه خواهد شد، بازدید از این منطقه دره‌ای را نیز در زمره برنامه های خود قرار خواهد داد.
----
Irna.ir
رخداد نجومی امروز