1403/06/18 - 4 ربیع الاول 1446 - 2024/09/08
العربیة فارسی

Astronomical Research Center (A.R.C.)

مرکز مطالعات و پژوهشهای فلکی - نجومی
252 | وضعیت هلال | 1384/07/12 829 | چاپ

القرضاوی: بعد از ظهر روز هلال ماه رمضان قابل رویت است!!! ـ یک 10

شیخ یوسف القرضاوی عالم برجسته دنیای اسلام گفت: مسلمانان می توانند هلال ماه رمضان را بعد از ظهر روز دوشنبه 11 مهرماه زمانی که زاویه خورشید نسبت به زمین قائم شد رویت کنند.
به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر"، القرضاوی در فتوای خود اظهار داشته است که اگر ماه بعد از ظهر رویت شود علمای مسلمان اتفاق نظر دارند که روز پس از آن اول ماه رمضان محسوب می شود.
القرضاوی رئیس شورای اروپایی فتوا و تحقیق مستقر در دوبلین گفت : محاسبات نشان می دهد که کسوف جزئی خورشید بعد از ساعت 12:30 بعد از ظهر روز دوشنبه رخ می دهد. در آن هنگام ماه رمضان مشخص شده و در کشورهای حاشیه خلیج فارس با عینکهای ویژه قابل رویت است.
این عالم برجسته یادآور شد در کشورهای لیبی و سودان هلال ماه رمضان بهتر از دیگر نقاط قابل رویت است.
کسوف حلقوی خورشید روز دوشنبه 11 مهر ماه رخ می دهد که از شبه جزیره ایبریا و بخشهایی از آفریقا عبور می کند. کسوف جزئی خورشید در اروپا، غرب آسیا، خاورمیانه و آفریقا رویت می شود.
کسوف خورشید زمانی رخ می دهد که ماه در مسیر بین زمین و خورشید قرار می گیرد. کشورهایی که در مسیر این کسوف قرار دارند می توانند هلال ماه رمضان را رویت کنند.
شورای اروپایی فتوا و تحقیق مستقر در دوبلین که یکی از سازمانهای معتبر و دارای صلاحیت مسلمانان درغرب تلقی می شود گفت : روز دوشنبه 11 مهر ماه رویت ماه در مکه و سراسر اروپا امکان پذیر نیست.
شورای اروپایی فتوا و تحقیق هر سال دوبار تشکیل جلسه می دهد و در راستای زندگی مسلمانان در غرب و تسهیل ادغام مثبت آنها در جامعه با حفظ هویت اسلامی فعالیت می کند.

این درحالی می باشد که هلال ماه در روز دوشنبه اصلا قابل رؤیت نمی باشد.

-----
Mehrnews.ir
رخداد نجومی امروز